Wednesday, 10 September 2014

Marahkan suami buang anak

GARA -gara tindakan tidak berhati perut meninggalkan anak kembarnya di koridor sebuah blok pangsapuri di timur laut Romania, seorang wanita berdepan tuduhan melakukan kekejaman terhadap kanak-kanak dan hilang hak penjagaan anak-anaknya.



Mihaela Boghian, 32, didakwa meninggalkan Antonia dan Iasmina, 8 bulan, di bandar Piatra Neamt kerana mendapat kerja sebagai pemetik buah di sebuah ladang di Britain. Bapa kanak-kanak itu, Marius Boghian, 35, yang bekerja di Jerman berkata, dia bergegas ke Romania selepas menonton berita di televisyen yang memaparkan wajah anak kembarnya itu.

“Saya selalu menonton berita di Romania menerusi internet, dan ketika wajah anak saya dipaparkan, saya terkejut. Saya cuba hubungi isteri tetapi tidak dapat. Kemudian saya menghubungi polis dan mereka mengesahkan itu memang bayi saya,” katanya. Difahamkan menurut laporan Daily Mail, suspek bertindak meninggalkan bayinya kerana tidak berpuas hati dengan jumlah wang dikirim Marius untuk penjagaan anak-anak dan berasa terbeban.

Pengarah Penjagaan Kanak-kanak Tempatan, Cristina Pavaluta berkata, suspek dikatakan telah menyedari kesilapannya, dan inginkan kembali anak kembarnya itu. Namun, kanak-kanak itu akan kekal di bawah jagaan bapanya dengan dipantau pekerja sosial sehingga siasatan selesai.

Sumber : Sinar Harian

No comments:

Post a Comment